dagens cred

2011-12-03 ♥ 05:37:52

mår fortfarande crap. jag som alltid blir så mammig när jag är hängig (och ja, jag vet att jag är 19 år!!). mamma är ändå bäst, hon som botar alla krämpor. låter som att hon kan gå på vatten också, och det kan hon ju inte riktigt vad jag vet. men nästan. hur som helst. idag ska jag ha cred för mitt mod. att jag flyttade till ett främmande land, till ett främmande hem med främmande människor. helt utan några tryggheter. utan min mamma (och utan resten av min familj, men dem håller sig alltid undan som om jag vore pesten själv när jag blir förkyld. men inte mamma, hon kramas lika glatt ändå, immun mot alla mina påhittade dödsdomar). men jag lever, trots motgångar och en hel del hemlängtan. i snart tre månader har jag överlevt, och livet är fantastiskt. jag har så vansinnigt mycket att se fram emot. och allt på grund av mitt mod. att jag tog mitt bamsekliv över världshav. cred ska jag ha. jag är modig, och jag är stolt. och sjuk som ett as. med det säger jag godnatt, för trots sjukdom har man ju ett jobb att sköta. älskar att jobba på lördagar, bästa som finns..........

anyways. mitt liv är underbart, och hela världen är min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0