two down, eleven to go!

2011-11-12 ♥ 17:40:20

jag och mitt fina fina USA firar två månader ihop idag. det är helt fantastiskt vad tiden har gått fort! och ändå känns det som att jag har varit här i all evighet. har vant mig så fort. har byggt upp ett helt liv här och träffat så många underbara själar. jag är så otroligt glad, trots att det med jämna mellanrum är skitjobbigt (men allt är ju inte en dans på rosor hemma heller!), att jag faktiskt vågade. fan vad jag är nöjd med beslutet. fågelungen lämnade boet med besked. och hur mycket jag än saknar Sverige och min familj, så är jag inte klar än här på långa vägar. jag har 11 månader kvar och jag ska ha så jäkla kul.

och idag såhär på tvåmånadersdagen, slog jag till och insåg att lite våld faktiskt kan hjälpa ibland. jag har hela tiden trott att min rullgardin suttit fast, men idag tog jag i med hårdhandskarna. varde ljus, sa jag och jäklar i min lilla låda vad rummet helt plötsligt badade i solljus! helt fantastiskt att det tog mig två månader att komma på. man är inte smartare än man gör sig ibland alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0