tiden går fort när man har roligt!

2012-03-12 ♥ 16:07:28

idag är det sex månader sen jag tog min packade resväska, kramade om min störttjutande mamma och satte mig i bilen mot arlanda. trött, nervös och förväntansfull. kunde inte sova och blev otroligt åksjuk. checkade iallafall in för första gången alldeles ensam och vinkade hejdå till pappa och malin. hela livet kändes tomt och ensamt just då. men i london träffade jag en fin tjej som höll mig sällskap hela tiden från det till flyget till NYC och sedan hela veckan på au pair-skolan, och vi kunde just då känna oss eländiga tillsammans åtminstone.
allt det känns som igår. som att det precis hände. jag har sagt det förr, jag har inte varit i USA länge alls, men jag har varit hemifrån så vansinnigt länge att det gör ont när jag verkligen verkligen känner efter. förstår ni skillnaden? hur som helst, nu har jag sex månader kvar. det ska bli dem bästa sex månaderna, för vi har så sjukt mycket kul som händer!
• 23-26 mars - new york city!
• 13-15 april - washington dc och marinbal!
• 11-13 maj - niagara falls!
• 27 juni-4 juli - PUERTO RICO!
• någon gång i augusti - cape cod, nantucket och marthas vineyard!
• 12 september-12 oktober - resemånad!
• senast 12 oktober - SVERIGE!
det kan även hända att det blir en resa till med min värdfamilj, men jag vet inte riktigt om jag vågar lita på det än, för här i USA är det verkligen mycket snack och otroligt liten verkstad! men håll tummarna! nu vänder jag på min lilla stek och börjar räkna nedåt. sex månader jobb kvar, och sju månader till jag är hemma! men först ska jag njuta till tusen av varenda ledig minut jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0