it's not the beginning and it's not the end, but things will never be the same again

2011-09-06 ♥ 20:31:43
igårkväll slutade i sleepover hos en annan matilda. en matilda som typ fattar, fast ändå inte. en matilda som ska flytta till england tio dagar efter jag drar. en matilda i samma situation, men ändå inte alls. vi satt uppe och bara var. pratade och verkligen bara var. tror inte att vi knep igen våra kakhål förrän framåt halv fem. och det var precis vad jag behövde!

idag känns allt precis sådär förväntansfullt som det ska. pirrig i magen och kanske lite resfeber. jag packade med mig den andra matildan i bilen och åkte ner på stan för att leta presenter åt min värdfamilj. det är svårt, men man får försöka göra det enkelt. till mina värdföräldrar har jag iallafall köpt "sju sorters kakor" på engelska. ska nog köpa skålar formade till antingen sverige eller en dalahäst till dem också. till mitt ena värdbarn, en liten tös på åtta, har jag hittar ronja rövardotter på bok, och givetvis på engelska. till lillkillen som är sex skulle det kunna bli en blågul fotbollströja. sedan har jag också, bara för skojs skull, beställt communication cards från comcards.se. ett himla roligt påhitt tycker jag faktiskt! så kan jag lära familjen liiiite svenska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0