hör på, jag tar steget ur vår sista dans

2011-12-30 ♥ 17:00:43
fick påpekat för mig härom dagen att min tidigare bitterhet skulle kunnat tolkas som att jag har problem hemma. alltså hemma i mitt hus. att jag kom hem till bråk och tjafs, och att det i sin tur kan ha varit därför jag lämnade landet. därför tänker jag nu förtydliga att det jobbiga med att vara hemma, och det som gjort mig ledsen inte alls har någonting med min familj att göra. det är dessa fyra fina som bor under samma tak som jag, och givetvis mina fantastiska vänner, som gjort min hemvistelse så himla bra, och lyft upp mig. jag hade givetvis även min familj i ryggen när jag valde att testa mina egna vingar, och utan skype och alla samtal skulle jag aldrig stå där jag är idag. utan dem hade det inte varit möjligt.

det som under en tid har varit jobbigt är energitjuvar. personer som tar mer energi än vad de ger. jag trodde att detta var historia, men det är aldrig samma sak att avsluta något över telefon. väl i sverige hälldes bensin i mina sår och det jag trodde jag lämnat bakom mig fick nytt liv. nu har jag, alldeles på egen hand, kommit fram till att energitjuvar inte längre får plats i mitt liv. för att citera en vis sångerska; jag har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av. jag har faktiskt insett att jag förtjänar att vara lycklig, på egna villkor och inte på någon annans. därför, och återigen med min familjs stöd, kommer jag återvända till mitt usa och min vardag, med ett helt nytt år, nya mål och en ny gnista. en nystart. 2012 kommer att bli mitt år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0