positivt tänkande

2013-06-10 ♥ 21:13:00

jag och min värdmamma hade gråtfest i köket förra veckan, varken hon eller jag kan förstå var tiden tagit vägen. hon försökte peppa mig, som i den stunden inte alls ville åka, och påminde mig om allt jag lärt mig och hur jag vuxit. bland annat sa hon att jag alltid verkar se saker positivt. vilket jag håller med om, till viss grad. jag försöker alltid, men har jag en dålig dag så tillåter jag mig att vara deppig och ledsen, ett tag. det är viktigt att känna känslor när man känner dom, men sedan också på att fundera på hur man kan förbättra känslan. jag väljer ofta träning, en promenad, en löprunda, ensam med musik i öronen har alltid ryckt upp mig. men egentligen i allmänhet att göra något annat för en stund, träffa en vän. tydligen så känner hon av detta och undrar hur jag gör. envis som en åsna bestämmer jag mig bara, att jag förtjänar att må bra och vara glad. jag har lärt mig att släppa ifrån mig det mesta jag inte kan påverka. har jag något mantra, undrade hon? säger jag något till mig själv när det är dags att resa mig upp och borsta av knäna? nej det gör jag inte. men jag hittade ett för några dagar sedan som jag absolut ska testa! kliva upp på morgonen och bestämma redan där att skaka av mig dagens eventuella motgångar.

"today i will be happier than a bird with a french fry!"

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0