hjärtattack

2013-05-06 ♥ 04:43:53

minst sagt äventyrlig dag. gick till LS high school och kikade på briannas lacrossematch, vilken dom vann överlägset och min lilla tös gjorde tre mål! min värdmamma ville att jag skulle ta med mig hunden på promenaden hem, och denna lilla bulle går inte längre än till änden av vår uppfart.. men värt ett försökt tänkte vi väl. tills hon ramlade ihop i en hög och flåsade som aldrig förr. jag ringde min värdmamma och sa att "nej detta går nog inte, stackarn är helt slut", och det bestämdes att dom skulle hämta oss med bilen. lägger på och hunden börjar pipa! med varje andetag. en fet astmaattack, vätskebrist och panik fick både hon och jag. vi fick ringa veterinären och hela baletten. hon klarade sig fint utan problem efter en lång vilostund och litervis med vatten, och mår nu bra igen. men jag tror nog att vi lyckades traumatisera henne till att bojkotta promenader i fortsättningen också. med all rätt. lilla tjorven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0