en helt ovanlig onsdag

2011-12-07 ♥ 17:47:05
regnet står som spön i backen. det är 7e december och vi har ca 10 grader varmt i massachusetts. för första gången i mitt liv längtar jag efter snö. jag vill att det ska bli vitt och luddigt. annars fyller ju inte de överdramatiserat pyntade husen här i området någon funktion alls. hur ska man kunna hitta julkänslan utan snö? säger tjejen som ska fira julafton i en solstol, men ändå!

antar att jag är rätt glad ändå. trots en näst intill sömnlös natt tog jag mig till ymca för två timmars hårdkörning. svetten rann ner från pannan oavbrutet, och jag anslöt min ipod till träningsredskapen. lycklig på endorfiner träffade jag även en svensk au pair som jag utbytte några väl valda ord med. bytte nummer och ska ses för en fika eller nåt nåndag framöver. och givetvis på gymmet. nu ska jag sörpla i mig mitt vitaminvatten, spendera några minuter i sängen framför tvn, och sedan ska jag ge mig på nåt så avancerat som att laga köttfärssås. själv. för första gången in my life. wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0