nyårslöften

2011-12-13 ♥ 10:00:00
(eftersom jag varit världens sämsta bloggare den senaste tiden har jag skrivit ett tidsinställt inlägg till er att läsa, medan jag ligger och drömmer sött i min queen size bed.) jag har funderat på nyårslöften en tid nu, utan att lyckas klura ut något bra. i försöket att komma på något realistiskt kikade jag i min förra blogg på förra årets löften, för att se hur mycket jag faktiskt klarade av.

• traditionellt godisförbud (mörk choklad, minst 70%, och naturgodis är tillåtet)
här rök jag ganska på en gång skulle jag tro. har ätit godis hela året!
• börja dricka mer, inte alkohol utan alltså vatten osv. dricker oftast bara ett par glas till lunch
detta blev jag bättre på. det kom och gick i perioder. nu mer ser jag till att dricka tillräckligt varje dag, eftersom jag annars får huvudvärk.
• börja dansa igen! zumba ligger bäst till just nu
jag började. och som jag började! gick på pass fem ggr/vecka i tre månader. sedan förlängde jag mitt medlemskap med en månad och fick jordens värsta bihåleinflammation. sedan kom jag aldrig riktigt tillbaka, skolan tog upp all min energi och min lediga tid.
• lära mig slappna av, och ta till vara på tiden
detta är något jag fortfarande jobbar på. och jag har gjort framsteg, särskilt sedan jag tog studenten.
• ta tag i skolan, köra en riktig slutspurt
jag tog mig själv i kragen och kom igen jäkligt bra, och gick ut med jättebra betyg. precis som jag visste att jag skulle. även om priset jag fick betala för det verkligen inte var värt det.
• tro på att jag fixar usa-resan, och att jag kommer växa som person där
behöver jag säga nåt? jag ♥ usa = för alltid. har jag vuxit? som jag har. fysiskt är jag fortfarande 168 cm, men psykiskt är jag nog närmare två meter nu för tiden!
• bli fruktansvärt mycket bättre på att spara pengar
hahahahahaha, skämtade jag eller? trodde jag att jag skulle fixa detta?! jobbar fortfarande på det....



inför 2012 lovar jag
att må bra
• att visa uppskattning till mina underbara nära och kära
• att verkligen leva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0