wednesday, november 23rd

2011-11-23 ♥ 15:15:32

jag har fått den sämsta starten man kan få på en dag. min värdmamma hade tagit ledigt idag, och jag skulle få sluta tidigt. imorse var hon uppe och grejade iallafall. och sa att hon skulle dra till jobbet och jobba hela dagen, vilket alltså betyder att jag måste jobba hela dagen. jag blir så trött! så rabblades det upp en massa saker som jag skulle hinna med innan dagen var slut. och sen var hon borta, bara poff. jag vet att mitt jobb är att ta hand om barnen när dom jobbar. men man kan inte lova saker hela tiden som man sen aldrig håller. det är ju inte så att jag kan säga "nej jag kan inte jobba, jag är upptagen", men jag tycker att man åtminstone kan visa lite omtanke och visa att man faktiskt bryr sig om att man förstör en hel dag för nån annan. att ta nån annans känslor för givet är inte ok. hade man lagt fram det på ett bra och snällt (eller bara mindre nonchalant!!) sätt hade jag inte haft ett problem. men idag är jag arg. och hela dagen riskerar att dras ner i detta svarta hål. som grädde på moset hade vi en "olycka" inatt, och jag måste tvätta lakan. just idag känner jag ett stort fett FML!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0