another sleepless night's gone by

2011-10-21 ♥ 20:05:41
jag är så himla trött. jag skulle sova tidigt, jag hade bestämt det. jag skulle ta igen all förlorad sömn. släckte vid nio och blev genast klarvaken. vände och vred på mig, snurrade in mig i täcket, vände lite till och bytte kudde och hade mig. det bara gick inte. när lillkillen vaknade och sprang över golvet vid 4.30 var jag fortfarande vaken och hörde vartenda steg. jag hörde vattnet i ledningarna när mamman tog sin morgondusch en timme senare, och jag hörde henne slamra med disken i köket. när min klocka ringde vid 6.45 kan jag knappast sovit mer än en timme. så jag ville bara få ut ungarna fortast möjligen för att sedan åka tillbaka till huset och sova. när jag vaknade igen skulle jag ta min promenad. grannen hade dock andra planer för mig. deras nya au pair flyttade in igår, och ville såklart att jag skulle visa henne runt. vilket jag gärna ställt upp på utan hard feelings, om jag hade fått liiiite mer sömn. nu hade jag bara kraft nog att köra ut stackars andréa till köpcentrumet för att sedan vandra runt som en zombie.

nu är det 45 minuter kvar innan jag måste åka och hämta barnen, så åtminstone en halvtimmes nap väntar på mig. förhoppningsvis har jag något mer intressant att berätta nån annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0