saturday, october 29th

2011-10-30 ♥ 04:50:29

har rätt precis slutat jobba. mina värdföräldrar har varit på välgörenhetsfest ikväll så jag fick ha ungarna. och jag fick bjuda över vänner. så josefine kom hit, och delade på en pizza och bakade kanelbullar med mig! lördagsmys. bullarna smakade dock inte alls som det brukar. det smakade... ingenting. tomt. typ mjöl. vi glömde saltet, men mamma är det dödsviktigt i bulldeg?! jag typ dör av besvikelse! men ska till ikea imorn, så det kanske väger upp. nu är det sleep mode på mig, annars kommer jag aldrig orka åka till brockton och hänga med elise & co.


Kommentarer
Postat av: malin

... det finns kanske en anledning till att det står med i receptet? :)

2011-10-30 @ 11:27:40
Postat av: Anonym

Hmm, jag vet inte riktigt, trodde inte att det hade så stor betydelse... men man ska låta degen vara lite kladdig när den jäser och ha i ett ägg fast det inte står i receptet. Degen ska vara lite kladdig annars blir bullarna torra och tråkiga. På igen bara! ;)

2011-10-30 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0