sm-guld och annat mer oväsentligt

2012-04-20 ♥ 04:54:42

och guldglädjen nådde ända till wayland. ett stressat segervrål sekunden innan jag var supertvungen att åka och hämta grabben. så sjukt kul för gävlestad, och helt fantastiskt roligt för brynäs såklart. synd bara att jag befinner mig här just nu. firandet blev nämligen inte så himla långvarigt. det var back to work på en gång.

innan detta hann jag med att stöta på ett helt förrymt zoo på min morgonpromenad. en sköldpadda, en chipmunk, en tvättbjörn och ett rådjur. när jag sedan satte mig med lunchen kom ett gäng kalkoner över och hängde på baksidan. kommer nog aldrig sluta förvånas.

dagens misslyckande låg i att gå ut utan nyckel, när ytterdörren går i självlås. desperat som jag var ringde jag min värdpappa (hade telefonen med mig eftersom jag gick ut för att prata i den). nej vi har ingen gömd extranyckel. kompisarna har nog kanske en, men dom är nog på jobbet. så utrustad med en stege och skruvmejsel fick jag leka inbrottstjuv i mitt eget rum. skitenkelt var det, på fullaste allvar. mindre lätt kanske att trycka in sitt oviga arsle genom fönstret, men jag lyckades iallafall och landade mindre graciöst på golvet som en död säl. kan berätta hur många blåmärken jag fick när jag vaknar imorn.

annars då? bio ikväll. american reunion. hysterisk, rolig, skrattvänlig och lika sjuk som alla de andra american pies. efteråt blev det glass på ben and jerry's för att fira sm-guldet. bjöd mig själv på en cola också i brist på annat. vilket förmodligen var så mycket mer speciellt än att halva gävle blev superfull. för att jag dricker cola händer då fruktansvärt mycket mer sällan! men idag var det tvunget.

fett trist inlägg, som alla andra inlägg ungefär. nu är det läggdags! för länge sen. men tvn är på och stör mig igen. får se hur detta slutar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0