onsdag 1.8.2012

2012-08-01 ♥ 15:06:35

aug 1 står det i min kalender. första augusti. redan? hur gick det till? när jag imorse såg detta höll jag på att sätta milkshaken i halsen. nu blev jag nervös. på riktigt.

 

just nu känns det som att det ska hända massor, fast det egentligen är rätt enkelt. jag ska hem snart, jag ska åka tillbaka och sen ska jag flytta. men denna gång kom nog alla känslor som borde kommit förra gången. jag är så himla nervös, och såklart förväntansfull, över att jag snart ska träffa min nya värdfamilj. förra gången hann jag nog aldrig fatta det på riktigt och jag blev inte alls särskilt nervös, då kändes det bara konstigt. nu är det pirr i magen och allt som hör till. kommer dem tycka om mig? kommer jag trivas? hur ska jag lära mig hitta? tänk om de inte gillar min matlagning? tänk om jag inte klarar min uppkörning och inte får något körkort?

 

på samma gång är jag så himla nervös för att åka hem. vad har hänt hemma? är allt annorlunda nu? folk flyttar hemifrån och börjar jobba och går på universitet. nånstans förväntar jag mig nog att allt ska se likadant ut, även om jag är så himla medveten om att det inte är möjligt. det känns konstigt att komma hem efter så här lång tid och bara hälsa på. men jag längtar så att jag snart spricker. snart ska jag få kramas med min familj igen. och träffa alla vänner. åh vad jag är lycklig! dramigbaklänges vad skönt det ska bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0