i drömmarnas land

2012-01-09 ♥ 14:46:20

det är konstigt det där med hur hjärnan fungerar. det är snart fyra månader sedan jag tog min väska och flyttade hit. efter dryga tre månader åkte jag hem på semester för att spendera tid med nära och kära. väl hemma var det som att jag aldrig flyttat och att tiden på något sätt stått stilla medan jag var borta. efter bara ett par dagar hemma kändes det som att jag aldrig varit här, utan haft en dröm om hur det skulle vara att bo här. så abstrakt det bara går att vara, så kändes tanken på att jag någon gång skulle ha bott i USA. tog mig till arlanda och flög tillbaka till min abstrakta dröm. och nu, efter bara fyra dagar känns det helt tvärt om. har jag varit hemma över jul? eller drömde jag det? har jag verkligen kramats med alla jag känner? det känns så himla vardagligt att vara här igen att jag börjar tro att jag aldrig var hemma. jag är helt inne i min USA-rytm igen (dock lite lite trött och jetlaggad). känns konstigt. lever någon form av ett dubbelliv. ett här och ett som jag har på paus hemma. för hemma är verkligen hemma, även om jag börjat säga det om massachusetts också. men summan av all denna virriga kardemumman: jag lär leva min abstrakta dröm till fullo nu, för om nio månader är jag förmodligen på väg hem nu, och om det ska kännas så här efteråt lär jag banne mig göra detta till den bästa drömmen ever!


Kommentarer
Postat av: elin

sv: thanks! ;) lev lived där borta nu!!

2012-01-09 @ 23:42:40
URL: http://elinbrodin.myshowroom.se
Postat av: elin

sv: thanks! ;) lev livet där borta nu!!

2012-01-09 @ 23:42:50
URL: http://elinbrodin.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0