hallonscones

2012-05-23 ♥ 06:00:00

förra fredagen hade vi mysbrunch i solen hemma hos rebecca. jag bidrog med sockerfria hallonscones. det var första gången jag bakade såna, och jag måste faktiskt säga att det blev riktigt lyckat! himla mumsiga. har ni ca 30 minuter över så är detta perfekt!

image description

ingredienser
:
7½ dl siktat fullkornsmjöl
1 tsk salt
4 tsk bakpulver
100 g kallt smör i kuber
1 dl crème fraiche
2 dl mjölk
1 dl frysta hallon


gör så här:
1. sätt ugnen på 250°.
2. blanda de torra ingredienserna i en bunke.
3. tillsätt smöret och finfördela det.
4. häll i crème fraiche, mjölk och hallon och arbeta snabbt ihop till en deg.
5. dela degen i 12 bitar och forma till scones.
6. grädda i 10-12 min.
7. NJUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0