alla dessa myskvällar

2012-09-07 ♥ 14:54:09

vi kröp upp i soffan igår med grönsaker och dipp, drog varsin filt över oss och kikade på MTV music video awards. mysig kväll med min fina! minns inte alls särskilt mycket av själva programmet fast jag älskar att kolla på det. mitt sinne är fortfarande jetlaggat och börjar kollapsa redan vid klockan halv sex på kvällen. minns att one direction vann minst två priser, rihanna kammade hem nåt hon med och taylor swift uppträdde. allt annat har försvunnit ut i någon luddig tillvaro bortom mitt minnes förmåga.

det som slog mig hårt i magen under kvällen var hur få kvällar jag har kvar här. ikväll ska vi (dvs jag, min värdfamilj, josefine, elise och mike) ut på avskedsmiddag för mig? imorgon ska vi på mix fest i boston, söndag ska jag till brockton, måndag ska jag ha min egen avskedsmiddag för mina vänner och sen på tisdag är det absolut sista kvällen. då blir det övernattning hos josefine, och riktigt ordentlig myskväll. och sen då? sen är tiden slut. på samma gång som det är skönt så gör det riktigt riktigt ont i själen. alla andras hejdån har gjort ont, men att tänka på mitt eget är riktigt smärtsamt. så jag har förskjutit det och tror därför att jag har all tid i världen kvar här. tänkte nog fortsätta med det några dagar till nu, för klumpen i magen börja ta form, och ovissheten för nya familjen, huset och området gör mig otroligt ängslig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0