avskedspresent och en perfekt kväll

2012-09-06 ♥ 04:56:00

nu ska jag berätta något som jag tycker är riktigt roligt. kanske inte för någon annan än mig, men det får ni leva med. jag skulle åka och möta upp elise för middag ikväll och hade precis fått ett sms om att hon var på väg. så jag går upp för att berätta att jag lämnar huset och vart jag ska, precis som jag alltid gör, så hoppade min värdmamma till och såg himla påkommen ut. jag tyckte väl att det var konstigt men sa att ja jag måste åka nu så du vet var jag är. hon som trodde att jag sett vad hon pysslat med tar fram en stor kartong och säger "jag hade ju tänkt vänta till din avskedsmiddag på fredag, men vi kan väl göra det på en gång". på lådan står det HUNTER. inuti ligger gula, fina, nya gummistövlar i precis den modell och storlek jag bestämt mig för att köpa innan jag lämnar landet! jag var inte alls beredd och blev helt chockad och paff, men såklart himla glad!!! så himla fin gest! min tidigare väldigt frustrerade eftermiddag lystes genast upp och jag log hela vägen till chili's, trots att jag satt still i rusningstrafiken i nästan en timme. är fortfarande lite i chock tror jag! 

 

 

kvällen fortsatte i perfekt anda, med middag med min finafina amerikanska vän och sedan ett mail i inkorgen från min blivande värdmamma om att jag inte skulle bekymra mig för mitt försenade ssn. hon uppskattade att jag var så "ärlig och ansvarsfull" som hon skrev, och berättade detta för henne så fort jag nu kunde. just nu känns livet inte så himla jobbigt ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0