trouble in paradise

2012-09-05 ♥ 22:35:59

det är trubbel i paradiset! jag måste ta körkort direkt när jag kommer till palo alto. för att göra det i USA behöver man ha ett så kallat social security number, vilket jag ju ansökte om för ca fyra veckor sedan. detta skulle då ta två veckor. nu har jag ännu inte fått något och när jag ringer till kontoret idag och frågar så säger dom att det kan ta upp till fyra veckor till för att jag är invandrare. haha, älskade ordvalet. immigrant. har aldrig tänkt på mig själv som en immigrant, men jag insåg ju att hon hade rätt. här är det ju det jag är! hur som helst, nu kan jag inte alltså ta körkort på direkten nästa vecka utan jag måste vänta på att kortet ska skickas hit till glezen och sen skickas vidare till min nya adress. för adressändra ansökan kunde jag ju inte göra, eftersom jag inte har något social security number. har man inte det så kan jag ju inte bevisa att jag är jag tydligen... jäkla krångelpottor!!! hoppas att min nya värdfamilj inte blir arga. mailade precis och försökte förklara läget, väntar spänt på svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0