dear au pair

2013-03-05 ♥ 03:24:56
"while we hope that you're enjoying your extension year, it's time to start thinking about your return home...". seriöst? igen!? magen kryper ihop till en boll ännu en gång. jag har väntat på detta i flera veckor, och jag visste att det var på väg. men denna gång finns inget kryphål. det finns inget "stanna längre". och det är väl inte riktigt vad jag vill heller. jag är trött på au pair-livet, redo för något nytt. men tryggheten finns här. att vakna och varje morgon ha någonting att göra. att få en lönecheck varje fredag. rutiner. tanken på att inte veta vad jag ska komma hem till är sjukt skrämmande. det finns taskigt med jobb, och mitt i sommaren är det inte så lätt. att veta att allt inte kommer vara likadant som när jag lämnade lilla landet lagom stör mig också. hur mycket hemlängtan jag än haft idag, och hur mycket jag än saknar min familj och mina fina vänner, att vara ung och kanske lite friare, så är detta något som skrämmer mig så att jag nästan skakar. om tio dagar måste jag ha lämnat ett "önske-datum" för min hemresa. deadline march 14th. just nu känns det tungt, även om jag innerst inne vet att det är dags att lämna denna säkra vardag. det är dags att åka hem snart. på gott och ont.

Kommentarer
Postat av: Emma

Längtar tills du kommer hem! <3

2013-03-05 @ 17:02:03
Postat av: Emma

Och alla farhågor kommer att lösa sig! Du är ju en jäkligt grym tjej med höga ambitioner !

2013-03-05 @ 17:03:06
Postat av: Catrin

Åh jag längtar massvis!!! Vilken månad blir det du kommer?

Svar: hihi jag med! kommer i början/mitten på juli! :)
matilda to america

2013-03-07 @ 11:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0