svarar

2011-10-25 ♥ 03:40:51
matilda om svar på tal:
Vad menas egentligen med internationellt körkort? innebär det att man måste köra upp igen och göra nå test enl amerikanska trafikregler, eller är det mer bara ett tillstånd som man betalar för?

åh vart också sugen på att åka nu! :)

svar; internationellt körkort är bara ett bevis på att du har ett körkort som går att använda i andra länder. jag tror att man kan använda sitt vanliga i ca en månad, men ska du vara iväg längre så får man fixa ett internationellt (men man måste kunna visa upp det svenska tillsammans med det internationella). du behöver inte göra några nya tester, utan bara skicka in ditt körkort eller en färgkopia på båda sidorna (jag valde kopian, skulle dö utan körkortet i plånkan!), och ett foto på dig till motormännens riksförbund, så kommer det hem i brevlådan!
det är giltigt i exakt ett år från dagen det tillverkas, vilket suger eftersom au pair-året avslutas med en 13e månad - en resemånad! funderar därför på att ta ett state license här borta så jag får köra bil när jag reser! kostar dessutom bara 30 dollar, vilket är 210 spänn... usa är crazy!

säger det igen, är du sugen - ÅÅÅÅÅK! bättre att testa och antingen ha the best time ever eller vantrivas och åka hem än att undra. och åk till MA, vi behöver lite gävlebor här! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0